Blog

Hans Bolder van Medik8: De beautymarkt professionaliseert steeds beter

Hans Bolder, de man achter HB Care en distribiteur van de cosmeceuticals van Medik8, komt oorspronkelijk uit de kappersbranche. Als kapper hield hij zich vooral bezig met mensen die last hebben van haaruitval, maar hij kwam ook in aanraking met klanten die te maken hadden met huidproblemen. Daarna ging hij, samen met dermatoloog Ids Boersma, op zoek naar een oplossing, naar producten die hij als kapper zijn klanten kon aanbieden. Producten die veilig zijn in gebruik, met effectieve ingrediënten.

Huidverbetering

‘Als ik praat over huidverbetering, dan moet een product ook daadwerkelijk de huid verbeteren’, zo stelt Bolder. Dat klinkt logisch, maar dat is lang niet altijd het geval. In een uitvoerige verhandeling over de formulering van de producten legt hij uit wat daarbij de rol is van ingrediënten, over de manier waarop ze verwerkt zijn en in welke percentages. Hoge percentages of lage percentages van een bepaald ingrediënt zeggen niets als je niet weet wat het percentage is waarin een ingrediënt werkzaam kan zijn. Een werkzame stof kan in veel te lage percentages aanwezig zijn om nog werkzaam te zijn, terwijl het wel voldoet aan de norm om als ingrediënt te mogen worden vermeld.

De keuze van een ingrediënt is zeer belangrijk voor producten. De kleur, de geur, prijs en een mooie pot komen pas in de laatste plaats. Een leverancier die je deze belangrijke nuances kan uitleggen en er zijn producten op baseert, kan het verschil maken bij de juiste keuze van een product.

Bolder: ‘Bij de keuze om met deze producten te gaan werken, hebben we heel goed gekeken naar een lijn die aansluit bij wat wij willen leveren, naar producten waar we achter staan. Die vonden we bij Medik8. Hier luistert men ook graag naar feedback, om nog beter op de Nederlandse markt aan te sluiten.’

Huidtherapie en dermatologie

Bij het op de markt brengen van haar producten is het bedrijf doelbewust gestart binnen de schoonheidsbranche, vanwege het grote bereik binnen deze doelgroep.

Bij dermatologen en huidtherapeuten echter, is Medik8 minder bekend, maar daar komt nu hopelijk verandering in.

Bolder: ‘De Beautymarkt professionaliseert heel snel, we zien steeds meer klinieken en grotere salons, spa’s en wellness-resorts.
Die ontwikkeling komt onze producten zeker ten goede.’

De producten lenen zich uitstekend voor gebruik in de huidtherapiepraktijk, met aanvullende producten voor thuisgebruik en met steeds meer grootverpakkingen voor de behandelaar. De verschillende volumes waarin de producten worden geleverd zijn echter nooit te groot. Dat heeft te maken met de formulering, maar ook met de versheid van het product.

Bolder: ‘Wij hebben geen voorraad die ouder is dan een maand, alle volumes worden voor een maand gemaakt, dus het product is altijd uitermate vers en geheel volgens de meest recente normen van de EU.’

Binnenkort zal het bedrijf van Hans Bolder een innovatie introduceren op het gebied van formulering ten behoeve van huidverbetering. Binnenkort meer hierover!

Dit is een verkorte versie van het interview uit het Nederlands Tijdschrift voor Huidtherapie. Wilt u op de hoogte blijven van al het nieuws rondom en over Medik8? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief!

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Bridget March, de Digital Beauty Editor van Harper’s Bazaar UK, maakt kennis met de Head of Research and Development van Medik8: Daniel Isaacs. Zij ontmoet hem om erachter te komen op welke manier Medik8 zich met de nieuwste technologieën en innovaties heeft ingespannen voor het creëren van de perfecte routine om acne tegen te gaan.

De Digital Beauty Editor van Harper’s Bazaar UK, Bridget March zit met de Education Manager van Medik8: Natalie Archer, om de fabels over acne van tafel te vegen.


Bekijk onze nieuwe video's: we bespreken de fabels over acne en dé perfecte routine

De laatste innovaties in Blemish Skincare:

De waarheid achter de mythes omtrent Blemish Skincare:

Wilt u meer informatie over Medik8 Skincare of op de hoogte blijven van onze aanbiedingen? Schrijf u dan in voor onze nieuwsbrief.

SCHRIJF U IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

En blijf op de hoogte van onze nieuwste producten en trainingen